Strony

Najlepsze

  • Długi – czy wszyscy już je mamyDługi – czy wszyscy już je mamy
    W dniu 17 listopada przypada światowy Dzień bez Długów. Jednak z roku na rok coraz mniej obywateli naszego kraju może stwierdzić, że to jest właśnie ich święto. Według najnowszych wyliczeń …
  • Kosmiczna turystykaKosmiczna turystyka
    Każdy z nas ma inne skojarzenia, jeżeli chodzi o jakieś słowa, czy też definicje. Większość z nas słyszało takie słowo, jak ekonomia. Nie każdy jednak mógłby wyjaśnić jego znaczenie. Jednemu …

Najnowsze komentarze

    Handel międzynarodowy

    W każdym pośrednim kanale dystrybucji występują pewne ogniwa, które umożliwiają, albo ułatwiają przepływ towarów na drodze od producenta do konsumenta. Jednym z takich pośredników jest hurtownia. Jest ona, wbrew pozorom, bardzo ważna dla producenta, choć można by przypuszczać, że to bardziej ona sama zabiega o zawiązywanie kontaktów z producentami. Nic podobnego, dzięki pracy hurtowni producent może zaoszczędzić sporo środków finansowych, chociażby dlatego, że hurtownia prowadzi za niego sprzedaż i promocję jego towarów. Przedstawiciele handlowi hurtowni pomagają producentowi w docieraniu do małych klientów instytucjonalnych, ponosząc przy tym naprawdę niewielkie koszty Hurtownia zamawiająca duże partie towarów zapewnia ich zbyt dla producenta. Kolejną funkcją hurtowni, która jest korzystna dla producenta jest fakt, że składuje ona zapasy, zmniejszając tym samym koszty magazynowania u producenta. Trzeba powiedzieć, że transport produktów od producenta do klienta byłyby bardziej kosztowny dla wytwórcy, niż ich dostarczenie do hurtownika. Hurtownia współdzieli ryzyko z producentem, iż towary ulegną kradzieży, uszkodzeniu, czy też minie ich termin przydatności do spożycia. Gdyby producent nie korzystał z pośredników hurtowych, wówczas samodzielnie ponosiłby konsekwencje takich sytuacji. Koszty w różnych przypadkach mogłyby być ogromne, a dzięki hurtowni stają się one zdecydowanie mniejsze. Hurtownia jest równocześnie źródłem danych dla dostawców o tym, co dzieje się na rynku. Dostarcza ona informacji na temat działalności konkurencji, nowych produktach pojawiających się w sprzedaży i zmianach ceny. Jak widać, sama hurtownia jest bardzo ważna w procesie dystrybucji dla producentów, i to nie tylko dlatego, że dzięki nim pozbywają się oni dużych partii towarów. Jej zróżnicowane funkcje sprawiają, że staje się wszechstronnym doradcą w zakresie działań rynkowych dla producenta. Mało który wytwórca dóbr nie korzysta z usług choć jednej hurtowni. Należy podkreślić, że takie działanie jest w pełni racjonalne i na dodatek ekonomicznie uzasadnione.

    Comments are closed.